söndag 12 februari 2012

Graviditeten del3

Det verkade ligga otur över Torsdagar, för ytterligare en vecka senare natten till torsdagen den 2 Februari vaknade jag runt två tiden

hade varit upp och bytt underbyxor under natten eftersom jag (trodde jag) hade slemblödningar så underbyxorna var aldeles fuktiga.
Det var alltså andra gången jag vaknade upp och tänkte gå upp för att byta.

Denna gången tyckte jag dock att även sängen kändes funktig och jag trodde plötsligt att min katt som låg bredbvid och spann hade kissat i sängen! Hon hade aldrig gjort det tidigare, men någongång brukar ju alltid vara den första. Jag blev rasande och rusade upp ur sängen, men mitt i mina snabba vredes kliv insåg jag att det rann en floda av vatten mellan benen på mig själv!

Jag ropade rädd och ynkligt efter min mor som sömnigt, likt en zombi kom till rummet och snabbt vaknade till när hon insåg att jag stod som ett stort vattenfall mitt på parketgolvet. Det var bara att ringa och väcka min pappa som fick vara privat taxi och ta mig till sjukhuset, tredje torsdagen i rad...

Men den här gången skickade dom inte hem mig igen! Jag var öppen lite mer än 1cm och började få värkar så min partner ringdes ditt och vi förberedes för förlossning!

1 kommentar: